כיצד מגייסים את הסביבה לטובת קידום התהליך?

פעמים רבות בעלי הדירות הם אנשים קשישים או שאינם דוברים את השפה העברית היטב, ודווקא הקהילה סביבם יכולה לסייע כדי לקדם את התהליך ולרתום אותם. אחד הגורמים החשובים שניתן להיעזר בהם הוא ילדיהם של בעלי הדירות, אולם טרם התחלת השיח מולם, חשוב לבחון את הדינמיקה בין ההורים לילדים ולפעול בהתאם. לעיתים הילדים יכולים להיות המפתח להסברה נכונה ולרתימת ההורים ולעיתים בדיוק ההיפך.

 

בנוסף, ניתן לרתום את הגורמים העירוניים הפורמאליים והבלתי-פורמאליים כדוגמת רב הקהילה, עובדי הרווחה או עובדי מרכז הקליטה בשכונה. לעיתים קרובות אלו הם הגורמים הנמצאים במגע ישיר מול בעלי הדירות מזה שנים ארוכות לפני כן, ועל כן עליהם בעלי הדירות נוטים לסמוך. ניתן לקיים מפגשים ואף הכשרות לגורמים אלה, ולהעניק להם את הכלים הנכונים כך שיוכלו להסביר את התהליך המורכב ואת השלכותיו באופן הטוב ביותר.

 

במקרים בהם בעלי הדירות אינם דוברים את השפה העברית בצורה מיטבית, ניתן להיעזר בגורם המגיע מקרב הקהילה ואשר השפה הזרה אותה דוברים בעלי הדירות שגורה בפיו. אותו הגורם יוכל לתרגם נכונה את המושגים ואת תהליכי ההתחדשות העירונית שהינם מורכבים מאוד ומצריכים הבנה מעמיקה בכדי להעביר ולהסביר את המושגים, התהליכים וההשלכות היטב. יש להבין כי לעיתים גורם המגיע מתוך הקהילה עדיף בעשרות מונים על פני מתורגמן, שכן הקושי העיקרי הוא בהבנת התהליך ולא בהבנת השפה. במידה ומעוניינים להיעזר במתורגמן, יש להביא מתורגמן אשר מבין את תחום ההתחדשות העירונית ויודע להסביר את התהליך על בוריו.

 

גיוס הגורמים הסביבתיים המוכרים לבעלי הדירות יכול לקדם את התהליך באופן מהיר יותר, ועל כן רצוי להשקיע ביצירת כינוסים ובמתן כלים שיסייעו להכשירם ולהקנות להם מידע. היתרונות הם עצומים, והמאמץ משתלם בסופו של דבר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *